BIP Język polski Język angielski
2018.04.17
Odbyły się próby modelowe lodołamaczy
Morska Stocznia Remontowa ”Gryfia” S.A. realizuje projekt budowy czterech lodołamaczy dla Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie, RZGW Gdańsk. Aktualnie na zlecenie  stoczni  prowadzone są badania modelowe dwóch prototypowych jednostek – lodołamacz rzeczny liniowy oraz lodołamacz rzeczny czołowy. W  ramach badań modelowych lodołamaczy integralną ich częścią są próby na tzw. basenie lodowym gdzie symulowane są rzeczywiste warunki lodowe w jakich przyjdzie pracować nowym jednostkom.Badania te służą do potwierdzenia...
Morska Stocznia Remontowa ”Gryfia” S.A. realizuje projekt budowy czterech lodołamaczy dla Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie, RZGW Gdańsk. Aktualnie na zlecenie  stoczni  prowadzone są badania modelowe dwóch prototypowych jednostek – lodołamacz rzeczny liniowy oraz lodołamacz rzeczny czołowy. W  ramach badań modelowych lodołamaczy integralną ich częścią są próby na tzw. basenie lodowym gdzie symulowane są rzeczywiste warunki lodowe w jakich przyjdzie pracować nowym jednostkom.Badania te służą do potwierdzenia lub optymalizacji wymaganych dla danej jednostki parametrów takich jak właściwości manewrowe, sprawdzenie poprawności doboru  układów napędowych czy też kształtu kadłuba w  zależności od typu jednostki i charakterystyki jej przyszłej eksploatacji. Polegają na wykonaniu zdalnie sterowanych modeli kadłubów jednostek w odpowiedniej skali i wykonaniu prób w basenie gdzie symulowane są w odpowiedniej skali, rzeczywiste warunki eksploatacji.Próby zostały przeprowadzone w basenie modelowym HSVA w Hamburgu.
2018.01.12
Początek roku to czas remontu promów
Miesiąc styczeń i luty to czas remontu promów w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W największym doku stoczni nr 5 trwa obecnie remont promu Baltivia, polskiego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. Jednostka przechodzi remont roczny dokowy. Kolejna jednostka, która trafi do stoczni w tym miesiącu pływa pod marką Unity Line. Prom Polonia, kursuje na co dzień na trasie Świnoujście – Ystad. Jest to jeden z najnowocześniejszych promów pływających po Bałtyku. W stoczni prom spodziewany jest w przyszłym tygodniu. Miesiąc później do...
Miesiąc styczeń i luty to czas remontu promów w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W największym doku stoczni nr 5 trwa obecnie remont promu Baltivia, polskiego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. Jednostka przechodzi remont roczny dokowy. Kolejna jednostka, która trafi do stoczni w tym miesiącu pływa pod marką Unity Line. Prom Polonia, kursuje na co dzień na trasie Świnoujście – Ystad. Jest to jeden z najnowocześniejszych promów pływających po Bałtyku. W stoczni prom spodziewany jest w przyszłym tygodniu. Miesiąc później do stoczni trafi prom Skania należący do tego samego właściciela Polskiej Żeglugi Morskiej.  Prom pływa naprzemian z promem Polonia. Obie jednostki przejdą remont dokowy pośredni. W 2017 roku w zakładzie w Szczecinie i Świnoujściu remont przeszło łącznie 12 jednostek o charakterze pasażerskim. Remont tego typu jednostek w Stoczni Gryfia utrzymuje się na stałym poziomie od 2015 roku.  Stanowi to dla stoczni dowód zaufania oraz wysokiej jakości świadczonych usług.  
2018.01.11
Trwa remont rosyjskich jednostek
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont pierwszej jednostki z rynku rosyjskiego. ”Yamal Krechet” to kontenerowiec o dł. 153 m i szerokości 23 m. Jednostka przejdzie remont dokowy, planowany termin remontu 25 dni. Remont drugiej jednostki rozpocznie się w przyszłym tygodniu, ok. 19 stycznia. Druga jednostka to ”Noviy Svet” chłodniowiec o dł. 124 m i szerokości 19 m. Planowany termin remontu potrwa ok. 20 dni. W obu przypadkach  nadzór techniczny nad statkami oraz morskimi urządzeniami prowadzi Rosyjski Morski Rejestr...
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont pierwszej jednostki z rynku rosyjskiego. ”Yamal Krechet” to kontenerowiec o dł. 153 m i szerokości 23 m. Jednostka przejdzie remont dokowy, planowany termin remontu 25 dni. Remont drugiej jednostki rozpocznie się w przyszłym tygodniu, ok. 19 stycznia. Druga jednostka to ”Noviy Svet” chłodniowiec o dł. 124 m i szerokości 19 m. Planowany termin remontu potrwa ok. 20 dni. W obu przypadkach  nadzór techniczny nad statkami oraz morskimi urządzeniami prowadzi Rosyjski Morski Rejestr Statków.
2017.10.16
Projekt kontraktowy z PŻB podpisany
16 października Morska Stocznia Remontowa Gryfia przekazała Polskiej Żegludze Bałtyckiej projekt kontraktowy promu pasażersko-samochodowego B 145-I/1. Jednocześnie strony podpisały zlecenie na wykonanie projektu technicznego jednostki.  Przygotowanie projektu kontraktowego stanowiło jeden z pierwszych etapów realizacji podpisanego w marcu br. kontraktu, który został zawarty w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18...
16 października Morska Stocznia Remontowa Gryfia przekazała Polskiej Żegludze Bałtyckiej projekt kontraktowy promu pasażersko-samochodowego B 145-I/1. Jednocześnie strony podpisały zlecenie na wykonanie projektu technicznego jednostki.  Przygotowanie projektu kontraktowego stanowiło jeden z pierwszych etapów realizacji podpisanego w marcu br. kontraktu, który został zawarty w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne. Ro-Pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom będzie ciekły gaz naturalny (LNG).  Prom będzie przystosowany do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad.
2017.09.29
Stocznia Gryfia z umową na budowę lodołamaczy dla RZGW w Gdańsk
      W dniu dzisiejszym Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., podpisała oficjalnie umowę na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Budowa lodołamaczy zostanie dofinansowana w wysokości 85% ze środków Funduszu Spójności w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin realizacji zamówienia został wyznaczony na IV kwartał 2021 r. Jednostki zostaną zbudowane w zakładzie w Szczecinie. Nadzór nad budową pełnić będzie Polski Rejestr Statków....
      W dniu dzisiejszym Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., podpisała oficjalnie umowę na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Budowa lodołamaczy zostanie dofinansowana w wysokości 85% ze środków Funduszu Spójności w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin realizacji zamówienia został wyznaczony na IV kwartał 2021 r. Jednostki zostaną zbudowane w zakładzie w Szczecinie. Nadzór nad budową pełnić będzie Polski Rejestr Statków. Jest to kolejna seria lodołamaczy, które buduje MSR Gryfia. W 2014r., podobne dwie jednostki: Stanisław i Andrzej zostały przekazane RZGW Szczecin. Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje pięcioma lodołamaczami – Foką, Żbikiem, Tygrysem, Orką i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce.
2017.09.04
Montaż systemów balastowych
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców. Pierwszy ze statków Main Highway przeszedł montaż w stoczni w lipcu, drugi Neckar Highway w sierpniu. Obie jednostki mają prawie 100 m długości i 19,6 m szerokości. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu są przystosowane do korzystania z mniejszych portów. Montaż systemów  wynika z konwencji o kontroli i...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców. Pierwszy ze statków Main Highway przeszedł montaż w stoczni w lipcu, drugi Neckar Highway w sierpniu. Obie jednostki mają prawie 100 m długości i 19,6 m szerokości. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu są przystosowane do korzystania z mniejszych portów. Montaż systemów  wynika z konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi. Oznacza to, że wszystkie statki morskie zobowiązane będą do utylizowania wód balastowych przy użyciu specjalnych systemów. Armatorzy decydują się więc na montaż sprzętu na swoich statkach, aby spełniać wymogi konwencji niezwłocznie po jej wejściu w życie.
2017.07.05
Prom Cracovia w doku stoczni MSR Gryfia
2 czerwca w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., rozpoczął się remont promu „Cracovia”  (poprzednio „Drujba”), kupionego przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., od armatora bułgarskiego. Armator od wielu lat prowadzi remonty swoich jednostek w Szczecinie.  Prom ma 180 m długości i 24,3 m szerokości. Po remoncie „Cracovia” będzie mogła zabrać na pokład ok. 124 samochody osobowe i 64 ciężarowe  oraz 650 pasażerów. Eksploatowana będzie na linii Świnoujście – Ystad. „Cracovia” będzie trzecim...
2 czerwca w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., rozpoczął się remont promu „Cracovia”  (poprzednio „Drujba”), kupionego przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., od armatora bułgarskiego. Armator od wielu lat prowadzi remonty swoich jednostek w Szczecinie.  Prom ma 180 m długości i 24,3 m szerokości. Po remoncie „Cracovia” będzie mogła zabrać na pokład ok. 124 samochody osobowe i 64 ciężarowe  oraz 650 pasażerów. Eksploatowana będzie na linii Świnoujście – Ystad. „Cracovia” będzie trzecim promem PŻB S.A. pływającym na tej linii i dołączy do eksploatowanych obecnie „Mazovii” oraz „Baltivii”. Zakup promu stanowi element  szerszej strategii realizowanej przez PŻB, która polega na rozbudowie floty. Największą inwestycją realizowaną w ramach strategii  jest budowa zupełnie nowej jednostki, której wykonawcą jest Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A.   Obecnie trwają na „Cracovii” prace wskazane  przez klasyfikatora (Polski Rejestr Statków) oraz w strefie przestrzeni publicznej. Prom „Cracovia”, podobnie jak jednostka „Mazovia”, będzie charakteryzować się specjalną grafiką na dziobie. Jednostka jest obecnie zadokowana w doku nr 5, należącym do MSR Gryfia w Szczecinie.
2017.07.04
Puck i Isa, kolejne masowce w stoczni Gryfia
Przy nabrzeżu stoczni Gryfia w Szczecinie cumują dwie jednostki należące do szczecińskiego armatora Polskiej Żeglugi Morskiej. Puck i Isa to masowce, które przejdą remont dokowy w największym doku stoczni, doku nr 5. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostało wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora.    
Przy nabrzeżu stoczni Gryfia w Szczecinie cumują dwie jednostki należące do szczecińskiego armatora Polskiej Żeglugi Morskiej. Puck i Isa to masowce, które przejdą remont dokowy w największym doku stoczni, doku nr 5. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostało wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora.    
2017.07.04
Aragonith kolejny chemikaliowiec w Gryfii
Unibaltic to szczeciński armator z flotą 10 jednostek, w tym 8 chemikaliowców. Obecnie trwa remont dokowy chemikaliowca Aragonith w doku nr 3 Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Firma Unibaltic od lat powierza nam remonty swoich jednostek. Jest to dla nas dowód zaufania i świadczy o doskonałej współpracy. Ostatni remont dla Unibalticu robiliśmy w czerwcu 2016 roku jednostki Thopas. Głównym profilem działalności firmy jest transport morski produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi.
Unibaltic to szczeciński armator z flotą 10 jednostek, w tym 8 chemikaliowców. Obecnie trwa remont dokowy chemikaliowca Aragonith w doku nr 3 Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Firma Unibaltic od lat powierza nam remonty swoich jednostek. Jest to dla nas dowód zaufania i świadczy o doskonałej współpracy. Ostatni remont dla Unibalticu robiliśmy w czerwcu 2016 roku jednostki Thopas. Głównym profilem działalności firmy jest transport morski produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi.
2017.07.03
Lodołamacze przed sezonem
W miesięcy czerwcu odbył się przegląd doraźny kadłubów lodołamaczy po przeprowadzonej zimą akcji lodołamania. Przegląd przeszło pięć jednostek należących do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Zamawiający wymagał, aby zakres prac został wykonany na 5 lodołamaczach został przeprowadzony w ciągu  30 dni od daty podpisania umowy. Ze względu na wymiary jednostek możliwe było zadokowanie ich równocześnie. Zakres prac obejmował: oględziny poszycia kadłuba, przegląd płetwy steru i śruby napędowej i...
W miesięcy czerwcu odbył się przegląd doraźny kadłubów lodołamaczy po przeprowadzonej zimą akcji lodołamania. Przegląd przeszło pięć jednostek należących do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Zamawiający wymagał, aby zakres prac został wykonany na 5 lodołamaczach został przeprowadzony w ciągu  30 dni od daty podpisania umowy. Ze względu na wymiary jednostek możliwe było zadokowanie ich równocześnie. Zakres prac obejmował: oględziny poszycia kadłuba, przegląd płetwy steru i śruby napędowej i uszczelnienia przyśrubowego, wykonanie pomiarów luzów w łożyskach zestawu sterowego i opadu wału śrubowego oraz uzupełnienie ubytków farby na poszyciu kadłuba.
2017.06.26
MSR Gryfia położyła stępkę pod budowę promu dla PŻB
23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyło się położenie stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego (ro-pax), który powstanie w Szczecinie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Na pochylni Wulkan Nowy na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego od ceremonii położenia stępki oficjalnie rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Za budowę jednostki o numerze B 145-I/01 odpowiada Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie...
23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyło się położenie stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego (ro-pax), który powstanie w Szczecinie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Na pochylni Wulkan Nowy na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego od ceremonii położenia stępki oficjalnie rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Za budowę jednostki o numerze B 145-I/01 odpowiada Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne. Ro-Pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom będzie ciekły gaz naturalny (LNG).  Prom będzie przystosowany do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad.  Głównymi projektantami jednostki są Piotr Żelazek i Marek Nowak z biura Westcon Design. W późniejszych etapach realizacji projektu przewidziany jest udział kilku renomowanych, polskich biur projektowych.  Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze prace związane z budową sekcji Stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. Następnie w czerwcu 2018 r. ruszą prace na pochylni. Wodowanie jednostki planowane jest na rok 2019, a przekazanie armatorowi – na rok 2020.  Prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, Marek Różalski podkreślił symboliczne znaczenie położenia stępki. Ta piękna, morska tradycja stanowi bardzo ważny moment w procesie budowy statków – dzień położenia stępki oznacza formalny początek budowy, do którego przepisy i konwencje odnoszą towarzystwa klasyfikacyjne. Budowa promu dla PŻB jest jednym z kluczowych elementów rządowego Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którego celem jest przesunięcie polskich stoczni w kierunku budowy większych, wysoce specjalistycznych jednostek oraz jednoczesne podniesienie konkurencyjności krajowych operatorów promowych.    
2017.05.26
Nor-Shipping 2017
W dniach 30.05-02.06.2017 roku odbędzie się kolejna edycja targów  Nor - Shipping 2017 w Norwegii. Nie może nas i Państwa tam zabraknać. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska D06-21. Do zobaczenia !
W dniach 30.05-02.06.2017 roku odbędzie się kolejna edycja targów  Nor - Shipping 2017 w Norwegii. Nie może nas i Państwa tam zabraknać. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska D06-21. Do zobaczenia !
2017.05.12
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w MSR GRYFIA
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W dniu wczorajszym ( 11.05.2017 ) oficjalnie podpisano umowę pomiędzy armatorem Żeglugą Świnoujską a Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz...
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W dniu wczorajszym ( 11.05.2017 ) oficjalnie podpisano umowę pomiędzy armatorem Żeglugą Świnoujską a Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz Karsibór II  ( 2012 /2013 ). Jednostka trafi na remont po sezonie letnim. Termin zakończenia prac, luty  przyszłego roku.  
2017.04.05
Przystąpienie do przetargu na remont jednostki Karsibór III
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., przystąpiła do przetargu nieograniczonego na remont siłowni okrętowej na promie samochodowo – pasażerskim Karsibór III. Przetarg został ogłoszony przez Gminę Miasto Świnoujście.  Przewidywany czas trwania remontu, przełom roku 2016/2017 r. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., przystąpiła do przetargu nieograniczonego na remont siłowni okrętowej na promie samochodowo – pasażerskim Karsibór III. Przetarg został ogłoszony przez Gminę Miasto Świnoujście.  Przewidywany czas trwania remontu, przełom roku 2016/2017 r. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz Karsibór II  ( 2012 /2013 ).  
2017.03.27
MSR Gryfia z najkorzystniejszą ofertą na dostawę lodołamaczy dla RZGW Gdańsk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., wygrała przetarg na budowę czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Oferta stoczni została uznana za najkorzystniejszą w wyniku dokonanego przez Zamawiającego badania i oceny ofert w ramach przetargu nieograniczonego. Udział w przetargu brały łącznie dwa podmioty: MSR Gryfia S.A. i REMONTOWA Shipbuilding S.A.  Budowa lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin zakończenia realizacji zamówienia został...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., wygrała przetarg na budowę czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Oferta stoczni została uznana za najkorzystniejszą w wyniku dokonanego przez Zamawiającego badania i oceny ofert w ramach przetargu nieograniczonego. Udział w przetargu brały łącznie dwa podmioty: MSR Gryfia S.A. i REMONTOWA Shipbuilding S.A.  Budowa lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin zakończenia realizacji zamówienia został wyznaczony przez Zamawiającego na IV kwartał 2021 r. Przetarg dotyczy budowy jednego lodołamacza czołowego i trzech liniowych. Lodołamacz czołowy będzie przeznaczony do rozbijania grubej pokrywy lodowej i wyłamywania rynien w lodzie, natomiast lodołamacze liniowe posłużą do rozdrabniania pokruszonego lodu i poszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacze czołowe oraz jej wyłamywanie w obszarze niedostępnym dla lodołamaczy czołowych. Wszystkie jednostki będą przystosowane do tego, by pełnić funkcję holowników, jak również funkcje ratownicze. Lodołamacze będą przystosowane do pełnienia funkcji poprzez przyłącze dla zasilania instalacji obiektu gaszonego oraz funkcji zwalczania rozlewów ropopochodnych poprzez możliwość zainstalowania na pokładzie bębna z zaporą. Na każdym z lodołamaczy przewidziano pomieszczenia mieszkalne i socjalne dla sześcioosobowej załogi. Jednostki zostaną zbudowane w zakładzie w Szczecinie. Jest to kolejna seria lodołamaczy, które zbuduje MSR Gryfia. W 2014r., podobne dwie jednostki: lodołamacz czołowy Stanisław i lodołamacz liniowy Andrzej zostały wybudowane i przekazane dla RZGW Szczecin. Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje pięcioma lodołamaczami – Tygrysem, Orką, Foką, Żbikiem i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce.  
2017.03.24
Kolejny CSL w MSR Gryfia
W doku nr 1 zostanie zadokowany statek samowyładowczy Tertnes należący do międzynarodowej grupy  CSL Group Inc. Jest to jednostka posiadająca system przenośników taśmowych podobnie jak statek CSL Elbe, który przeszedł remont w stoczni Gryfia na przełomie stycznia i lutego tego roku.  Statki tego typu służą głównie do przewozu suchych ładunków masowych takich jak piasek, minerały, węgiel, nawozy, kruszywa itp. Zakres remontu obejmuje: prace kadłubowe, konserwację kadłuba i ładowni, naprawę systemu samowyładowczego, przegląd...
W doku nr 1 zostanie zadokowany statek samowyładowczy Tertnes należący do międzynarodowej grupy  CSL Group Inc. Jest to jednostka posiadająca system przenośników taśmowych podobnie jak statek CSL Elbe, który przeszedł remont w stoczni Gryfia na przełomie stycznia i lutego tego roku.  Statki tego typu służą głównie do przewozu suchych ładunków masowych takich jak piasek, minerały, węgiel, nawozy, kruszywa itp. Zakres remontu obejmuje: prace kadłubowe, konserwację kadłuba i ładowni, naprawę systemu samowyładowczego, przegląd armatury kadłubowej i naprawę instalacji , przegląd układu napędowego i sterowego  oraz inne prace. W 2016 roku remont w dokach MSR Gryfia przechodziły dwie jednostki należące do CSL Group CSL Clyde i CSL Rhine, jedna jednostka rok wcześniej CSL Trimnes. Stała współpraca z uznanym międzynarodowym armatorem świadczy o wysokiej jakości usług oferowanych przez stocznię.CSL Group Inc. (Canada Steamship Lines) jest największym na świecie armatorem i operatorem statków samowyładowczych z siedzibą w Montrealu i posiada oddziały w obu Amerykach, Europie, Azji i Australii. W Europie oddział armatora CSL Europe obsługuje głównie rynki w rejonie Morza Północnego oraz zachodniej części Morza Śródziemnego.
2017.03.24
Marzec pod znakiem statków PŻM
W marcu w stoczni MSR Gryfia rozpocznie się jednoczesny remont trzech masowców należących do armatora PŻM. Iryda, Isolda oraz Szczecin przejdą przegląd dokowy w doku nr 5 w Szczecinie. Zakres zleconych prac remontowych obejmuje kadłub statku oraz praktycznie wszystkie systemy i instalacje okrętowe. Planowany średni pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni. Zlecenia na remont jednostek są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Polską Żeglugą Morską a Morską Stocznią Remontową Gryfia. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostanie wyremontowanych 10...
W marcu w stoczni MSR Gryfia rozpocznie się jednoczesny remont trzech masowców należących do armatora PŻM. Iryda, Isolda oraz Szczecin przejdą przegląd dokowy w doku nr 5 w Szczecinie. Zakres zleconych prac remontowych obejmuje kadłub statku oraz praktycznie wszystkie systemy i instalacje okrętowe. Planowany średni pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni. Zlecenia na remont jednostek są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Polską Żeglugą Morską a Morską Stocznią Remontową Gryfia. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostanie wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora. Na początku roku remont przeszły statki, Koszalin i Olza.
2017.03.23
Historyczny Polarstar w doku MSR Gryfia
Statek Polarstar to jeden z najcenniejszych zabytków królestwa Norwegii. Jednostka została zbudowana w 1948 roku w Glasgow i służyła pierwotnie do połowu fok. Kadłub statku jest stalowy i  częściowo nitowany a pokłady są drewniane. W kolejnych latach Polarstar wykorzystywany był w do transportu towarów poza koło podbiegunowe również w okresie zimowym jak również brał udział w ekspedycjach naukowych. Statek obecnie przechodzi rekonstrukcję. Większość prac remontowych nadzorowana jest przez norweskiego konserwatora zabytków...
Statek Polarstar to jeden z najcenniejszych zabytków królestwa Norwegii. Jednostka została zbudowana w 1948 roku w Glasgow i służyła pierwotnie do połowu fok. Kadłub statku jest stalowy i  częściowo nitowany a pokłady są drewniane. W kolejnych latach Polarstar wykorzystywany był w do transportu towarów poza koło podbiegunowe również w okresie zimowym jak również brał udział w ekspedycjach naukowych. Statek obecnie przechodzi rekonstrukcję. Większość prac remontowych nadzorowana jest przez norweskiego konserwatora zabytków oraz norweski urząd morski NMD. W stoczni Gryfia jednostka przejdzie standardowy remont dokowy z pracami dokowymi. Prace potrwają około dwóch tygodni.
2017.03.15
Amuleth, kolejny z rodziny Unibaltic w doku stoczni
Unibaltic to szczeciński armator. Flota armatora liczy 11 statków, w tym osiem chemikaliowców (Amonith, Amaranth, Ametysth, Agath, Azuryth, Amazonith, Aragonith, Apatyth), do których dołączył kolejny Amuleth. Jest to jednocześnie najnowszy i najmłodszy statek armatora. Statek  nosił dotychczas nazwę Fortunate i pływał pod flagą armatora tureckiego. Amuleth został zadokowany w doku nr 5, gdzie trwa przegląd  podwodnej części kadłuba i wyposażenia. Jednostka prawdopodobnie w przyszłości zostanie przemalowana w tradycyjne barwy armatora....
Unibaltic to szczeciński armator. Flota armatora liczy 11 statków, w tym osiem chemikaliowców (Amonith, Amaranth, Ametysth, Agath, Azuryth, Amazonith, Aragonith, Apatyth), do których dołączył kolejny Amuleth. Jest to jednocześnie najnowszy i najmłodszy statek armatora. Statek  nosił dotychczas nazwę Fortunate i pływał pod flagą armatora tureckiego. Amuleth został zadokowany w doku nr 5, gdzie trwa przegląd  podwodnej części kadłuba i wyposażenia. Jednostka prawdopodobnie w przyszłości zostanie przemalowana w tradycyjne barwy armatora.  W 2016 roku remont w dokach MSR Gryfia przechodziły trzy jednostki należące do Unibaltic: Agath, Amaranth i Azuryth.
2017.03.13
Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej
W dniach 9 i 10 marca br., w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyły się wybory uzupełniające na Członka Rady Nadzorczej na okres 3 lat.  O stanowisko ubiegało się trzech kandydatów: Jerzy Gerth, Roman Maciak oraz Kazimierz Ziółkowski. W wyborach udział wzięło 64,39% uprawnionych do głosowania. Liczbą 164 głosów wybrany został Kazimierz Ziółkowski.  
W dniach 9 i 10 marca br., w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyły się wybory uzupełniające na Członka Rady Nadzorczej na okres 3 lat.  O stanowisko ubiegało się trzech kandydatów: Jerzy Gerth, Roman Maciak oraz Kazimierz Ziółkowski. W wyborach udział wzięło 64,39% uprawnionych do głosowania. Liczbą 164 głosów wybrany został Kazimierz Ziółkowski.